Fă-o singur
Trucuri de viață, cursuri de master, sfaturi utile, rețete.
Acasă » Electronică » „Zero” și „sol”: care este diferența fundamentală?

Din punct de vedere istoric, s-a întâmplat ca în Federația Rusă, precum și în statele de frontieră, să fie utilizat principiul de împământare, atunci când conductorul neutru este conectat la bucla de împământare. Mulți oameni pot avea o întrebare „legitimă”: dacă sunt în contact unul cu celălalt, atunci de ce trageți atât de multe fire - este suficient să rulați un fir dublu peste tot (fază și linie zero) și va fi posibilă împământarea prin zero sârmă! Cu toate acestea, această formulare a întrebării ascunde o nuanță tehnică care transformă această soluție nu numai într-o jucărie inutilă, ci, în unele cazuri, într-o întreprindere destul de periculoasă.

Zero și sol - care este diferența fundamentală?

Pentru cei care sunt nerăbdători și cărora le place să „aruncă cu privirea în răspuns”, vă voi spune a priori un „secret” - ideea fundamentală este locul în care firul neutru este conectat la masă. Opțiunea de a le conecta direct în priză, conectând conductorul de împământare (fir galben-verde) la conductorul neutru (fir albastru), nu va fi corectă. O astfel de schemă de împământare va intra în conflict cu cerințele PUE. Drept urmare, oamenii nu vor fi protejați de șoc electric; în plus, vor fi adăugate și mai multe probleme de siguranță.

PUE, fără opțiuni, precizează clar cum ar trebui să fie conductorul de împământare. Trebuie să fie un fir continuu, fără elemente de deconectare - relee, siguranțe, întrerupătoare și, de asemenea, de exemplu, prin deconectarea ștecherului electric de la priză.

Odată ce această cerință de bază stipulată în PEU este încălcată, împământarea de la protecția fiabilă a unei persoane împotriva șocurilor electrice se transformă într-o ficțiune inutilă. Dar problemele, așa cum arată teoria și practica, nu se termină aici! Dacă tot încercați să dați funcții de împământare firului neutru, atunci este posibil ca corpul frigiderului, cuptorului cu microunde sau a altor aparate de uz casnic să fie alimentat. Acest lucru se explică prin faptul că de-a lungul firului neutru curge un curent electric cu o cădere de tensiune corespunzătoare, a cărei mărime poate fi determinată prin înmulțirea puterii curentului cu rezistența conductorului în intervalul dintre locația măsurată și punctul real de împământare. Mai mult, mărimea unei astfel de tensiuni poate fi caracterizată de zeci de volți, adică poate fi periculos pentru oameni (la limită - fatal!).

Zero și sol - care este diferența fundamentală?

Rămâne să rezumam câteva rezultate și să punem accent. Care este diferența fundamentală dintre „zero” și „sol”? Faptul este că curentul curge prin firul neutru și comutatoarele, aceleași întreruptoare de circuit de intrare, sunt conectate la acesta. Adică, dacă vrem să avem „pământ” sub forma unui filon continuu, trebuie:

  • în blocuri cu mai multe etaje: conectați la un conductor special de pământ în tunelul electric;
  • pentru o cabană rezidențială individuală: punctul de conectare ar trebui să fie întrerupătorul de circuit de intrare, mai precis, firul său neutru la intrare, care trece prin cablul aerian sau subteran de la transformatorul coborât cel mai apropiat de casă și secțiunea transversală. firul neutru trebuie să fie de cel puțin zece milimetri pătrați pentru firul de cupru și 16 mm2 – pentru un miez de aluminiu (a se vedea paragraful corespunzător din PUE).

Orice alt loc din spatele mașinii de intrare nu poate fi folosit ca „împământare”, prin urmare nimic, de la semifabricate metalice îngropate lângă casă până la corpul tabloului electric în sine, nu poate fi considerat ca atare.

Nu uitați niciodată de regulile stabilite în PES. Potrivit acestora, ar trebui să vă ghidați după o regulă simplă, dar adevărată: atunci când nu sunteți sigur că acest fir anume este „împământat”, nu trebuie să conectați nimic la el, cu excepția unui dispozitiv de curent rezidual (RCD) de 30 mA, care funcționează instantaneu. , spre deosebire de un întrerupător. După cum știți, Dumnezeu îi protejează pe cei care sunt atenți!

cometariu
  • papionzâmbetrazandfard de obrazzâmbitoarerelaxat relaxatrânjet
    ochi inimainimă_sărutăsărutând cu ochii inchișiînroșituşuratmultumitgrimasă
    a face cu ochiullimbă_înfiptatălimbă_închisă_ochii_închișirânjindsărutândlimbă_înfundatădormit
    îngrijoratîncruntatangoasadeschide gurastrâmbându-seconfuztăcut
    inexpresivneamuzatăsudoare_zâmbetsudoaredezamăgit_uşuratobositpasiv
    dezamăgitîncurcatfricostranspirație receperseverastrigătsuspin
    bucurieuimitţipătfata_obositfuriosfurietriumf
    somnorosyummascaochelari de soaredizzy_faceimpsmiling_imp
    chip_neutrunu_guranevinovat
5+doi=
Comentarii (149)
  1. Nikolai.
    #1 Nikolai. Vizitatori 6 ianuarie 2019 15:57
    17
    Este timpul să uităm ce sunt împământarea și împământarea. Casele de astăzi sunt alimentate de un singur fir. Cu alte cuvinte, doar faza intra in casa din panou. Și firele neutre ies din apartament în panou și sunt atârnate pe piesa neutră, care „se așează” pe firul neutru al cablului principal și care, la rândul său, este atârnat de șurubul de împământare. Toate. Nu este nevoie să te gândești la nimic altceva. Acest lucru se face pentru a preveni furtul energiei electrice prin conducerea magistralei de împământare separat de circuitul principal.
    Dar chiar și acest truc poate fi ocolit și prin configurarea „propriului” magistral de împământare, „atârnând toate nevoile de la consumatorii dvs. pe el. Dar cum să faceți acest lucru este aproape imposibil. Va fi necesar să puneți toate firele neutre, puneți altele noi, „al dumneavoastră”.
    1. Evgen
      #2 Evgen Vizitatori 6 ianuarie 2019 19:51
      51
      „Este timpul să uităm ce sunt împământarea și împământarea”, ce ai spus?

      există împământare și există împământare și, în sfârșit, în acest articol sunt scrise mai multe prostii care explică ceva.
      Să vă spun pe scurt, zeroul este întotdeauna împământat, în casele vechi este împământat la o substație și nu există pământ în astfel de case, pentru că „scoop” a economisit mereu pe tot, era păcat să prelungească și el un fir de împământare la intrarea în toate apartamentele, dar acum cea mai simplă schemă este aceasta: zeroul este împământat deja în tabloul de distribuție de la intrare și se extrage o împământare separată din acesta. Și toată lumea ar trebui să treacă la acest sistem cu mult timp în urmă!!! numai ca, ca de obicei, naibii de economia nu le permite tuturor sa foloseasca in mod normal electrocasnicele din import, pentru ca mereu trebuie!! nevoie de teren!! , și suntem pe jumătate în Uniunea Sovietică, dar ne bucurăm de beneficiile civilizației occidentale.
      1. gogol
        #3 gogol Vizitatori 7 ianuarie 2019 14:50
        31
        Dragă! Ne-am bucurat de beneficiile civilizației. până la mijlocul secolului 19. Și acum culegem roadele imorității și degradării complete a umanității
        1. Yuri
          #4 Yuri Vizitatori 7 iulie 2023 12:57
          1
          Și apoi a fost un război nuclear? zâmbet
      2. Boris
        #5 Boris Vizitatori 9 ianuarie 2019 10:55
        17
        Când am avut un RCD? De atunci, a apărut nevoia unui al treilea fir. Sunt anii 90. Absența unui al treilea fir nu este o economisire „sovietică”, este o risipă inacceptabilă teoretic de metale neferoase. În ce scopuri a fost nevoie de al treilea fir? Crezi că există un neutru solid întemeiat peste tot în lume? Și dacă liniar 220, dar într-un triunghi? În Statele Unite, în general, în sectorul casnic, alimentele provin de la marca „porc”, și este de mult timp. Puteți încerca să lucrați cu aparate electrocasnice folosite în Japonia sau SUA, mai ales dacă sunt alimentate de la mijlocul aceluiași „porc”.
      3. RRR
        #6 RRR Vizitatori 9 ianuarie 2019 13:59
        12
        Scrieți prostii fără să înțelegeți esența problemei. Nu induceți oamenii în eroare
      4. Crocodil
        #7 Crocodil Vizitatori 13 ianuarie 2019 03:32
        43
        O cutie de praf este un instrument bun pentru curățarea gunoiului. Din păcate, nu-mi pot imagina ce fel de recipient de praf aveți nevoie pentru a vă îndepărta gunoiul din cap.
    2. manolis
      #8 manolis Vizitatori 6 ianuarie 2019 20:49
      2
      Ia plusul de pe scut si nu-l duce in casa ci mine cu ze
      1. Invitat Vlad
        #9 Invitat Vlad Vizitatori 9 ianuarie 2019 01:28
        24
        Un alt „meșter” a cărui casă este alimentată de tensiune constantă. Plus și minus în circuitele DC. Casa are curent alternativ. Zero și fază.
        1. SlOPS
          #10 SlOPS Vizitatori 14 ianuarie 2019 18:53
          6
          Casa are curent alternativ, 3 faze cu deplasare la un unghi de 120 de grade (total 380 volti) iar in centru se afla un zero, care este in esenta o magistrala de flux. Diferența dintre această magistrală și oricare dintre faze oferă 220 (230) volți.
      2. Vladimir
        #11 Vladimir Vizitatori 15 ianuarie 2019 11:09
        1
        Ei bine, tu....oh, ce densă!
      3. vano55
        #12 vano55 Vizitatori 1 martie 2019 20:35
        3
        Unde ai gasit (+), in AC?
    3. Mitya
      #13 Mitya Vizitatori 10 ianuarie 2019 15:39
      15
      PUE nu-i pasă de finanțe - acesta nu este scopul lui, ci siguranța lui. Doar un exemplu: Dacă 0 se rupe, atunci când pământul este scurtcircuitat, corpul (de exemplu, un frigider) este sub tensiune nu mai mult sau mai puțin de 220V!!!
      1. Andronus
        #14 Andronus Vizitatori 13 ianuarie 2019 20:10
        1
        Tensiunea este diferența de potențial la capetele conductorului și, datorită rezistenței consumatorului (frigider), diferența este redusă, iar ieșirea către carcasă nu va fi mai mare de 100 de volți.
        1. Invitat Alexandru
          #15 Invitat Alexandru Vizitatori 23 ianuarie 2019 00:27
          8
          Pentru a arunca patinele, 100 V este suficient
      2. unu
        #16 unu Vizitatori 21 ianuarie 2019 ora 15:00
        7
        Prietene, pentru ca corpul frigiderului să devină alimentat, trebuie mai întâi să conduci această tensiune către corp sau să spargi izolația și să conectezi motorul compresorului într-un mod atât de inteligent încât defecțiunea să ajungă la corp.
      3. marcă
        #17 marcă Vizitatori 7 martie 2019 23:12
        0
        Tocmai în PUE se precizează că corpul frigiderului (un dispozitiv electric cu izolație dublă) nu necesită împământare.
    4. Invitat Mihail
      #18 Invitat Mihail Vizitatori 12 ianuarie 2019 17:50
      7
      pentru a fura așa cum sugerați, trebuie să deschideți sigiliul de pe contor și să schimbați 0 și faza, iar acest lucru este ușor de determinat, deoarece contorul va sta, dacă decideți să schimbați faza și să rotiți contorul în direcția opusă, atunci acest lucru este eficient doar pe mecanica pură. sisteme electronice care sunt fie optocuple, fie senzori Hall pe sensul de rotație a tamburului în general
    5. Ruslan
      #19 Ruslan Vizitatori 26 ianuarie 2019 11:39
      4
      Nikolay, în mod clar nu ești un expert în industria energiei electrice, așa că te rog, nu inventa un căluș și nu induce în eroare oamenii obișnuiți!
    6. Invitat Alexey
      #20 Invitat Alexey Vizitatori 2 martie 2019 23:31
      4
      Dacă nu știi nimic despre inginerie electrică, atunci nu scrie nimic, pentru că cu prostiile tale expui oamenii unui pericol de moarte. Ar fi trebuit scris așa - „doar faza intră în casă din panou”!
      Ceea ce urmează este doar o prostie completă. Într-o clădire de apartamente, conductoarele de trei faze sunt așezate în coloană, unul neutru, unul de împământare. În ISU (dispozitiv de distribuție de intrare), neutrul și împământarea sunt conectate la diferite magistrale, între care este plasat un jumper (!), deoarece zeroul de la intrare trebuie reîmpământat, ceea ce se face prin conectarea buclei locale de împământare. a clădirii la magistrala de împământare. Pentru casele private principiul este același: zero de la intrare trebuie reîmpământat, adică. conectat la circuitul de împământare local (pentru o casă dată), începând din acest punct conductoarele neutre de lucru și de protecție trebuie să fie strict separate în toate secțiunile circuitului.
    7. Evgheni Pavlov
      #21 Evgheni Pavlov Vizitatori 15 septembrie 2020 16:07
      4
      Înțeleg că ca electrician ai lucrat cu electrocasnice monofazate, nivelul tău se limitează la instalarea de electrocasnice în apartamente. Dacă luați o rețea trifazată și o sarcină de mare putere cu curenți de ordinul peste 100 A, atunci veți avea nevoie cu siguranță de un pământ cinstit. De asemenea, este necesar atunci când trebuie să aveți O reală pentru sursele de alimentare ale dispozitivelor sensibile. Un neutru, care poate fi realizat în orice fel și într-o manieră stângace și în care poate exista potențial, nu este potrivit pentru asta, mai ales că pe parcurs pot exista tot felul de conexiuni (terminale, răsuciri etc.) care poate crea probleme în mod neașteptat și are rezistență ridicată.Tocmai pentru a elimina surprizele, pentru a trece un curent mare, pentru a asigura zero complet și rezistență scăzută garantată, precum și absența unui număr mare de puncte intermediare de conectare, se realizează împământarea. Și este extrem de important în echipamentele critice (precise, puternice etc.). Pentru a conecta un bec, te poți descurca fără împământare, dar pentru o sursă de alimentare trifazată cu control precis al formei/frecvenței/fazei/amplitudinii semnalului nu poți face fără masă.
  2. Egor
    #22 Egor Vizitatori 6 ianuarie 2019 18:28
    79
    Autorul încearcă să dezvăluie un subiect despre care habar nu are. Se referă la PUE, dar, se pare, nu le-a analizat. Nu are idee care este diferența dintre împământare și împământare. Unde se folosește împământarea și unde se folosește împământarea? În general, autorul are mizerie în cap, a luat un subiect în care nu este competent.
    1. YURICH
      #23 YURICH Vizitatori 8 ianuarie 2019 21:49
      11
      5+. Sunt complet de acord.
    2. Semyon
      #24 Semyon Vizitatori 9 ianuarie 2019 10:05
      9
      Sunt complet de acord. Autorul articolului nu a înțeles subiectul. În general, astfel de lucruri, în special cele legate de electricitate, ar trebui scrise de oameni cu studii tehnice.
      1. Invitat Alexandru
        #25 Invitat Alexandru Vizitatori 9 ianuarie 2019 19:44
        9
        Nici chiar dacă ai studii superioare în specialitatea ta nu îți oferă întotdeauna dreptul de a-ți exprima opinia. La întreprinderea noastră era un șef al departamentului de electricitate care era foarte mândru că a luat parte la construcția (nu la construcție, dar se pare la punerea în funcțiune) a unui fel de centrală nucleară din Iran. Deci, nu auzise că există un concept de „tensiune la atingere”, dar acest concept este prezent fie în PTB, fie în Regulile de instalare electrică undeva lângă conceptul de „tensiune de pas”. Și a funcționat bine. Și soția mea, absolventă a Universității Tehnice Superioare din Moscova, care poartă numele.Bauman, calificat ca inginer electrician, când mi-am scris diploma, am calculat ceva de genul rezistenței unui dispozitiv de împământare. Dar cu greu a putut explica asta după câțiva ani, dar a ajuns la poziția de inginer principal la un institut de cercetare. Deci nu trebuie să știi deloc multe lucruri. Trebuie doar să o faci conform proiectului, iar designerii trebuie să cunoască regulile și să le respecte.
        1. Ruslan
          #26 Ruslan Vizitatori 26 ianuarie 2019 11:47
          3
          O poziție înaltă nu este întotdeauna un indicator al cunoștințelor și inteligenței - vă mulțumesc că ați confirmat acest lucru folosind exemplul șefului și al propriei soții!
  3. Pavel Petrovici
    #27 Pavel Petrovici Vizitatori 6 ianuarie 2019 18:32
    40
    Baieti. Iar cel care a scris acest articol și mulți comentatori habar nu au despre ce scriu. Mai întâi trebuie să fii certificat pentru cel puțin grupa III de siguranță electrică, apoi scrie ceva. Nu exista alte concepte in electrotehnica si siguranta electrica in afara de cele scrise in regulament!!!
  4. sanek
    #28 sanek Vizitatori 6 ianuarie 2019 18:44
    5
    toate astea sunt mișto, desigur, siguranța este mare lucru, dar să nu credeți că bunicii noștri au fost mai proști decât noi, chiar și acum în majoritatea caselor private nu există zero real; este conectat la zerourile de pe primul suport ; intră în casă prin două fire; ce fel de împământare este? doar cuvinte frumoase despre cum ar trebui să fie ca totul în țara noastră
  5. Grigore
    #29 Grigore Vizitatori 6 ianuarie 2019 18:45
    2
    Nu înțeleg un lucru, curentul este alternativ, adică zero și faza trebuie să alterneze locuri. Adică, dacă curentul curge cu adevărat, atunci într-o direcție, apoi în cealaltă. Și zero nu este deloc zero 1/25 sec. Ce am inteles eu gresit?
    1. Invitat Alexey
      #30 Invitat Alexey Vizitatori 6 ianuarie 2019 21:20
      11
      Nu intelegi gresit. Nimeni nu își schimbă locul acolo. Zero este zero, iar nivelul de tensiune pe cel de-al doilea fir (fază) se modifică în raport cu zero. Uneori mai mult din el, alteori mai puțin.Ei bine, este atât de simplu.
      1. Den Kol
        #31 Den Kol Vizitatori 8 ianuarie 2019 00:39
        0
        Nu pot înțelege nimic.
        1. Invitat Vladimir
          #32 Invitat Vladimir Vizitatori 15 ianuarie 2019 11:16
          4
          Ei bine, de exemplu, un pahar, considerăm că partea de jos este zero, tăietura superioară este tensiunea maximă, încă nu pot să râd... să-ți bat joc de întrebările tale stupide este un lucru evlavios
      2. Invitat Vlad
        #33 Invitat Vlad Vizitatori 9 ianuarie 2019 01:35
        2
        Ce nivel de tensiune se schimbă? Luați un voltmetru și măsurați. Între zero și faza 220 volți, între oricare două faze 380 volți. Nu vorbi prostii.
        1. Invitat Vladimir
          #34 Invitat Vladimir Vizitatori 9 ianuarie 2019 14:02
          3
          YYYY. Valoarea amplitudinii dispare pe măsură ce se modifică. Și nu este 220 sau 380 V. Dar funcționează, da, așa cum am spus, este aproape așa.
        2. Invitat Alexandru
          #35 Invitat Alexandru Vizitatori 13 ianuarie 2019 20:08
          3
          Ce se întâmplă dacă luați un osciloscop în loc de un voltmetru?
        3. Andronus
          #36 Andronus Vizitatori 13 ianuarie 2019 20:15
          1
          Da, nu tensiunea se schimbă, ci potențialul
    2. Invitat Vlad
      #37 Invitat Vlad Vizitatori 9 ianuarie 2019 01:33
      10
      În curent alternativ))) nu faza și zero își schimbă locurile, ci faza urmează o sinusoidă cu o frecvență de oscilație de 50 de ori pe secundă. Care este frecvența curentului auzit? Indicat în Hertz. In reteaua noastra avem o frecventa de 50 Hz si o tensiune de 220 Volti; in SUA si Europa avem o frecventa de 60 Hz si o tensiune de 127 Volti.
      1. Nikolay Polozok
        #38 Nikolay Polozok Vizitatori 9 ianuarie 2019 09:19
        2
        În SUA, prizele sunt de 110V 60 Hz, iar în Europa sunt de 230V 60 Hz.
      2. Andrei
        #39 Andrei Vizitatori 9 ianuarie 2019 22:32
        2
        DESPRE! Acesta este un comentariu sensibil, nu bla bla, undeva aproape de cel adevărat)
    3. Invitat Serghei
      #40 Invitat Serghei Vizitatori 14 ianuarie 2019 00:10
      2
      Dacă există doar două fire, atunci înțelegeți corect, înainte și înapoi la fiecare secundă de 50 de ori și nu există nicio direcție, firele sunt egale. Dar, în realitate, există un al treilea conductor - pământul, (bine, sau capacitatea statică a corpului) și în raport cu acesta, zero este întotdeauna zero, iar faza este tensiune alternativă.
  6. Invitat Serghei
    #41 Invitat Serghei Vizitatori 6 ianuarie 2019 18:49
    3
    La comutarea surselor de alimentare, în special, la computere, atunci când se utilizează prize Euro, diviziunea tensiunii este efectuată de condensatori, al căror punct de mijloc este conectat la pământ, iar 220 este alimentat condensatorilor înșiși printr-un pod. Va fi acest lucru corect dacă pe o jumătate a divizorului tensiunile sunt distribuite între Zero și Pământ, care în principiu este egal cu 0 și doar când fazele sunt dezechilibrate ajunge la câțiva volți. iar pe celălalt umăr - totul este de la 314V?
    1. Invitat Vlad
      #42 Invitat Vlad Vizitatori 9 ianuarie 2019 01:38
      12
      Condensatorul NU a împărțit niciodată tensiune. De unde iei toate astea? Condensatorii sunt proiectați pentru a netezi ondularea în sursa de alimentare.
      1. RRR
        #43 RRR Vizitatori 9 ianuarie 2019 14:01
        8
        Și, desigur, nu ați auzit despre un divizor capacitiv de tensiune
      2. Andrei
        #44 Andrei Vizitatori 9 ianuarie 2019 22:35
        0
        Răspuns corect și corect) După părerea mea, acel prieten era „puțin confuz” în ceea ce privește sursele de alimentare.
  7. Ivan Ghennadievici Gordienko
    #45 Ivan Ghennadievici Gordienko Vizitatori 6 ianuarie 2019 19:04
    12
    Hmm, electricienii s-au adunat! Studiați PUE și studiați cu atenție de ce este necesară împământarea de protecție! Este timpul să îngropam metoda TN-S cu mult timp în urmă
    1. Invitat Vlad
      #46 Invitat Vlad Vizitatori 9 ianuarie 2019 01:39
      3
      TN-S-C a fost folosit atât de mult timp
    2. Invitat Victor
      #47 Invitat Victor Vizitatori 9 ianuarie 2019 06:33
      7
      Dragă, nu ai confundat nimic, TN-S? Poate TN-C?
  8. Invitat Serghei
    #48 Invitat Serghei Vizitatori 6 ianuarie 2019 19:14
    3
    judecând după diagrama ta, ce te împiedică să iei pământul în fața ouzo-ului sau contactul introductiv la ouzo, curge unul?)))) fie că sunt prost, fie schiurile nu merg pe asfalt
    1. Invitat Alex
      #49 Invitat Alex Vizitatori 11 ianuarie 2019 14:09
      18
      Din cauza lipsei mele de experiență (tocmai începusem să lucrez ca electrician), tocmai asta am făcut în 2004. Și aproape și-a ars propriul apartament. Această poză este încă în fața ochilor mei, deși au trecut atâția ani...
      Am locuit atunci într-o clădire veche, construită în anii 30 (o casă de lemn, tencuită în interior). Și am avut ambuteiajele obișnuite (sau mai bine zis, câte unul pe „fază”). La vremea aceea, lucram deja ca electrician de un an și jumătate, credeam că știu și pot face totul, „Sunt un geniu” și toate astea. Am decis să instalez „prize europene” în bucătărie și, în același timp, să schimb ștecherele pentru mașinile automate și să instalez un RCD (deoarece, în același timp cu înlocuirea cablajului în bucătărie, am echipat un duș cu apă instantanee). încălzitor (pentru cei care nu știu, în acele case vechi există „binecuvântări ale civilizației” similare care nu au existat niciodată, „au terminat totul” ei înșiși)). Ei bine, am instalat un RCD, mașini automate, am împărțit liniile în bucătărie și în camere... Am așezat conductorul de împământare de la „prizele euro” și boilerul instantaneu la intrarea RCD, sub un terminal cu firul neutru de la contor. Și „pentru fiabilitate” sub același terminal am pus (la naiba, acum îmi e amuzant ce scriu și din faptul că eram „împrejmuit” atunci) o pereche de fire răsucite de 1,5 „pătrate” și am conectat-o ​​la celălalt capăt cu... o baterie de încălzire în bucătărie și chiar atașat o cadă de duș. Am verificat funcționalitatea RCD-ului cu o „lampă de testare” (curentul de scurgere al lămpii a fost suficient), în ceea ce privește baterie, carter și „fază”, RCD-ul a funcționat corect, „toată lumea a fost fericită, toată lumea a „râs” ... Exact până în momentul în care „a lovit tunetul”: în zona noastră a orașului un violent constructie, toate casele vechi au fost demolate (inclusiv a mea după ceva timp), zona a început să fie refăcută, clădiri noi înalte, totul. Și într-o sâmbătă seară, constructorii au reușit să taie cablul care alimenta casa noastră de la stația de transformare. Maistrul lor a venit în fugă cu o echipă de muncitori, i-au asigurat pe toată lumea că acum șantierul provizoriu al casei va fi abandonat, iar în zilele lucrătoare, împreună cu muncitorii rețelei, vor reface totul.Am deconectat cablul deteriorat de la dulapul de intrare al casei noastre, l-am conectat pe al nostru, l-am alimentat de pe șantier... Dar, se pare, secțiunea transversală a magaziei noastre improvizate a fost aleasă greșit. Desi casa este veche, cu 8 apartamente, toata lumea are dotari moderne, incarcatura este decenta... Fumam in bucatarie in acel moment. Mai întâi s-a aprins lumina. Timp de trei secunde. Apoi s-a produs o scădere de moment, când lămpile abia ardeau. După aceea, au fulgerat foarte puternic pentru încă câteva secunde și au ieșit, și s-a auzit o prăbușire groaznică din coridorul nostru. Sărim afară și vedem cum blatul nostru arde cu o flacără deschisă, dar nu este prea rău! Iar deasupra tejghelei este un mezanin (de lemn), în jur este tapet vechi uscat, în dreapta este o carcasă proaspăt vopsită a ușii de la intrare... Și toate acestea deja linge foc, și sunt multe fum în tot apartamentul. Literal in cateva secunde... Daca nu am fi fost acasa in acel moment, toata casa ar fi primit amba, nu doar noi. Au umplut totul cu apă din ibric și căni, au fugit în stradă, au strigat constructorilor să nu pornească încă nimic. Toată lumea e în stare de șoc, ce naiba...!?.. A venit maistrul în fugă... Am aerisit apartamentul de fum, hai să mergem acasă... Firul ala de-al meu care mergea la calorifer de încălzire și cadita de duș cu pământul pur și simplu s-a topit pe toată lungimea lui... Am deschis cutia de plastic fumurie unde stătea RCD-ul cu mitraliere, totul era pârjolit, dar părea să fie viu. Am aruncat toți conductorii de „pământ” de la intrarea în RCD sub supravegherea unui maistru care avea suspiciuni că furăm curent (deși nu era cazul, pentru că era „ala egalizare potențială făcută prin...” )... Constructorii au târât cablul cu conductoare de secțiune mai mare și au alimentat casa, fără incidente. Când șocul a trecut, a venit conștientizarea greșelii.Trucul este că mulți uită (inclusiv eu în acel moment) că la noi sectorul rezidențial (și nu numai) este alimentat în trei faze folosind un conductor neutru. Și dacă sarcina între faze nu este uniformă (și în sectorul rezidențial acesta este întotdeauna cazul), atunci curentul începe să curgă în firul neutru și tensiunea sare (explic acest lucru într-un mod simplu) - în faza supraîncărcată tensiunea scade, in faza subsarcinata, dimpotriva, sare (apare dezechilibru de faza). Și dacă conductorul neutru are un contact slab cu neutrul sau o secțiune transversală slabă, atunci sub o sarcină bună arde... ceea ce s-a întâmplat în cele din urmă: mai întâi (conform constructorilor) zero lor a ars, iar după câteva secunde a izbucnit pe al meu din apartament, pentru că pentru toate cele opt apartamente, inclusiv al meu, firul neutru era firul meu „subțire”, conectat la bateria de încălzire și conectat la intrarea RCD... Prin urmare, tovarăși, invata din greselile altora. Pot deveni (Doamne ferește!) fatale...
      Acum locuim de multă vreme într-o clădire nouă; când ne-am mutat, am refăcut renovarea municipală a apartamentului, împreună cu electricitatea, și am instalat un releu de tensiune (UVR) în panoul apartamentului, care deja a salvat. noi de la supratensiuni de mai multe ori. Mulți oameni sunt surprinși - de ce aveți nevoie de un UZM într-o clădire nouă, deoarece toate cablajul este modern și nou? Eroare din nou! Da, totul este nou pentru mine. Iar casa este conectată la un TP, construit în anii 80. Și întregul sistem de alimentare cu energie trebuie să fie întotdeauna considerat în întregime, „de la început până la sfârșit”, ca un întreg. Și dacă un loc din acest „întreg unic” este „îngust”, atunci este mai bine să fie în siguranță, astfel încât mai târziu să nu fie chinuitor de dureros, mai ales că, așa cum am scris mai sus, UZM a funcționat de mai multe ori.Iar într-o clădire nouă învecinată, la efectuarea lucrărilor de sudură la unul dintre apartamente, zeroul de pe unul dintre coloane s-a ars (nu știu detaliile exacte) și societatea noastră de administrare a primit o mulțime de procese de la proprietari. de apartamente cu utilaje arse...
      1. unu
        #50 unu Vizitatori 21 ianuarie 2019 15:05
        3
        pentru a denatura fazele create de generatorul centralei, trebuie să scadă sarcina în regiunea de 10% din puterea generată... ce fel de echipament ai avut în casă, o fermă hipermină sau ceva?
      2. oaspete
        #51 oaspete Vizitatori 25 ianuarie 2019 15:40
        5
        Am terminat de citit, nu am fost leneș. Lev Tolstoi și Fiodor Mihailovici Dostoievski odihnindu-se pe margine
      3. Valdemar
        #52 Valdemar Vizitatori 22 aprilie 2023 13:22
        0
        Te-ai ars pentru că „electricienii” au amestecat intrările F și 0, cu alte cuvinte, faza a trecut prin fire pentru 0, unde nu au instalat mașinile și au neutralizat firele cu baterii și tot felul de ridicare metalice. (o greseala foarte mare). Și toate aceste fire tocmai s-au stins, acele carate cu împământare de fază-0.
  9. Invitat Vladimir
    #53 Invitat Vladimir Vizitatori 6 ianuarie 2019 19:41
    14
    Ar fi mai bine să scrieți, dacă este atât de inteligent, cum să distingem firul neutru de firul de împământare într-un cablu cu trei fire, unde toate miezurile au aceeași culoare de izolație. Acestea au fost așezate la începutul anilor 80 în clădirile de apartamente pentru electricitate. sobe
    1. Invitat Serghei
      #54 Invitat Serghei Vizitatori 14 ianuarie 2019 00:16
      3
      Trebuie să aflăm unde este atașată a doua coadă. Sau întrerupeți electricitatea din casă - împământarea nu este întreruptă de întrerupător, așa că la zero va exista o cantitate mică de interferență, dar la nivelul solului nu va exista niciuna.
  10. Vaik
    #55 Vaik Vizitatori 6 ianuarie 2019 19:47
    6
    REȚEA 0,4 kV cu neutru solid împământat. Nu există nicio diferență, teren, zero. Nu induceti oamenii in eroare
    1. Invitat Vlad
      #56 Invitat Vlad Vizitatori 9 ianuarie 2019 01:43
      6
      Este o diferenta.Doar că neutrul este solid împământat? Unde se unesc zero și pământ? La substație sau în tabloul de intrare al ASU, și așa cum este scris corect în același PUE, Capitolul 7, recombinarea conductorilor de lucru zero și de protecție zero de-a lungul distribuției de energie este strict INTERZISĂ!!!

Husă pentru pașaport | Fă-o singur

Carte poștală „Barney Bear” | Fă-o singur

Eliminarea condensului din luminile mașinii

Cum să marinați rapid macroul într-o marinadă parfumată cu propriile mâini

«Fă-o singur - cu propriile mâini» - un site cu produse de casă interesante realizate din materiale vechi și articole de acasă. Cursuri de master pas cu pas cu fotografii și descrieri, tehnologii, hack-uri de viață - tot ce are nevoie un adevărat maestru sau doar un meșter pentru lucrul cu ac. Meșteșuguri de orice complexitate, o selecție largă de direcții și idei pentru creativitate.

Vă recomandăm să citiți

Coduri de eroare a mașinii de spălat